فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

  ابراز آمادگي فرودگاه آبادان براي برقراری پروازهاي حج
تاریخ انتشار: 8/07/1391

 

مدير فرودگاه آبادان طي ديدار با مديركل حج و زيارت استان خوزستان آمادگي خود را جهت برقراري پروازهاي حج عمره و تمتع اعلام كرد.
 
به‌گزارش روابط‌عمومي فرودگاه آبادان، محمدرضا رضايي، مدير فرودگاه آبادان در مذاكره حضوري با ناصر حويزاوي، مديركل حج و زيارت استان خوزستان خواستار انجام عمليات اعزام زائرين بيت‌الله الحرام و برقراري پروازهاي حج از فرودگاه آبادان شد.
رضايي با اشاره به مذاكرات مثبت خود با سيداحمد موسوي رئيس سازمان حج و زيارت كشور در خصوص اعزام حجاج بيت‌الله الحرام از فرودگاه آبادان، افزود: موفقيت در برقراري پروازهاي حج تمتع گامي بزرگ و اساسي در جهت ارتقاي شرايط فرودگاه آبادان به جايگاهي مطلوبتر خواهد بود.
 
ناصر حويزاوي مديركل سازمان حج و زيارت استان خوزستان نيز انجام عمليات حج از فرودگاه آبادان را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد؛ در صورت استقبال كاروان‌ها و تعداد زائران متناسب با ظرفيت هر پرواز، شاهد برگزاري اين پروازها از فرودگاه آبادان باشیم.  به گفته وی تحقق اين امر تاثير بسزايي در توزيع مسافر و كاهش بار ترافيكي در استان خواهد داشت.
 لازم بذكر است؛ در حال حاضر پروازهاي زائران بيت‌الله الحرام استان خوزستان فقط از فرودگاه اهواز انجام مي‌شود./ف



:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت